Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(83)
Forma i typ
Książki
(82)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Publikacje fachowe
(27)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje naukowe
(12)
Proza
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Poezja
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(70)
wypożyczone
(15)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(79)
Autor
Okuniewski Juliusz
(6)
Tanajewska Alicja
(5)
Hinz Magdalena
(4)
Naprawa Renata
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Domagała Aneta
(3)
Mach Cecylia
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Hénault Isabelle (1973- )
(2)
Jarosz-Bilińska Anna
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
Knapp Julie
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Lande Aubrey
(2)
Maćkowiak Arkadiusz
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Pisula Ewa
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Łojewska Aleksandra
(2)
Amann Amber
(1)
Arnwine Bonnie
(1)
Ayres A. Jean
(1)
Baker Jed E
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Busz Anna
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Daniels Natasha
(1)
De Haan Michelle (1969- )
(1)
Dubin Nick
(1)
Duffy D`Neil
(1)
Duffy Michael
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Fiedorowicz Michał (biologia medyczna)
(1)
Fogler Janet (1939- )
(1)
Griffin Simone
(1)
Gut Magdalena
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Hickman Lois
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Johnson Mark Henry (1960- )
(1)
Kaim Anna
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Karwowska Aleksandra
(1)
Kazek Beata
(1)
Kirska-Okuniewska Magdalena
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Lawendowski Rafał
(1)
Lorens Gabriela
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Malkiewicz Mariola
(1)
Marsh Siobhan
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mańkowska Beata
(1)
McDonald Cheryl
(1)
Mierzejewski Krzysztof
(1)
Mojska Elżbieta
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Niedźwiecka Alicja
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porter Joseph
(1)
Prószyńska-Kołodziejczak Edyta
(1)
Rebar Sarah
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Sher Barbara
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Smoleń Anna
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Stern Lynn (1949- )
(1)
Stockinger Tomasz (1955- )
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Szczepańska Krystyna
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(67)
Okres powstania dzieła
2001-
(72)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(83)
Język
polski
(83)
Odbiorca
Rodzice
(29)
Dzieci
(21)
6-8 lat
(17)
0-5 lat
(12)
Nauczyciele
(12)
Terapeuci zajęciowi
(11)
Logopedzi
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Przedszkola
(6)
Psycholodzy
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Pedagodzy
(5)
Terapeuci
(5)
9-13 lat
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Psychoterapeuci
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Fizjoterapeuci
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Autyzm
(10)
Dziecko autystyczne
(10)
Zaburzenia mowy
(8)
Czytanie
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Kompetencje społeczne
(5)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Pamięć
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Korekcja mowy
(3)
Logopedia
(3)
Motoryka mała
(3)
Mowa
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Rysowanie
(3)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Choroba Alzheimera
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Gry i zabawy
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Orientacja przestrzenna
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Ręka
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Terapia zabawą
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Bajkoterapia
(1)
Bitwa pod Kłuszynem (1610)
(1)
Choreografia
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dubin, Nick
(1)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziewczęta
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja domowa
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Fonetyka
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Geragogika
(1)
Gesty
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Hetmani
(1)
Higiena
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jesień
(1)
Język angielski
(1)
Język polski
(1)
Język znaków
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kosmologia
(1)
Kształcenie
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Muzyka
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka pisania
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Neofobia żywieniowa
(1)
Neurobiologia
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Materiały pomocnicze
(11)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(6)
Karty pracy ucznia
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Książka do wypełniania
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(4)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Program nauczania
(2)
Wiersze
(2)
Antologia
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Legendy i podania
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Piosenka dziecięca angielska
(1)
Podręczniki
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść historyczna
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(44)
Psychologia
(18)
Medycyna i zdrowie
(12)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
83 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 409-462.
Streszczenie angielskie przy rozdziałach.
Dwutomowa monografia pt. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21640 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.07.2024)
Książka
W koszyku
Piłki :czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Katarzyna Sadowska, Aleksandra Łojewska ; [ilustracje Dawid Żabiński]. - Wydanie I. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. - Teka (broszura: 11 stron, skoroszyt: 15 stron, [5] kart tablic luzem) : ilustracje ; 30 cm. + 6 pasków rzepowych.
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Opis według teki.
Piłki to kolejna (po W deszczu i w słońcu oraz Antosiu na zielonej łące) publikacja z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19973 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 307-310.
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie!Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! - nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu - zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu.Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu - za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie - pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 25 lat współpracy z Autism Treatment of America była terapeutką ponad 1500 dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Suffolku w Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21792 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.06.2024)
Książka
W koszyku
Dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21968 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 808-895. Indeks.
Zalecana literatura przy rozdziałach.
Streszczenie rozdziałów również w języku angielskim.
Zaburzenia komunikacji pisemnej to zbiór tekstów, których autorami są najwybitniejsi polscy specjaliści w zakresie problematyki trudności w czytaniu i pisaniu. Tytułowe zaburzenia są w recenzowanej pozycji ukazane wieloaspektowo i z punktu widzenia różnych dziedzin wiedzy. To nie tylko wartościowa od strony naukowej publikacja, ale też książka o walorach praktycznych, pozwalająca nauczycielom, wychowawcom, logopedom czy rodzicom zrozumieć istotę problemów, które mogą występować w związku z opanowywaniem sztuki posługiwania się słowem pisanym. Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego LOGOPEDIA XXI WIEKU to jeden z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on. stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
CZĘŚĆ I. Uwarunkowania oraz symptomatologia zaburzeń komunikacji pisemnej. Orientacje teoretyczne i perspektywy badawcze * ROZDZIAŁ 1. Zaburzenia komunikacji pisemnej - autorska propozycja modelu patomechanizmu dysleksji * ROZDZIAŁ 2. Komunikacja pisemna i jej zaburzenia w perspektywie logopedycznej * ROZDZIAŁ 3. Psycholingwinistyczny model nabywania czytania i pisania w języku polskim - perspektywa rozwojowa i kliniczna * ROZDZIAŁ 4. Trudności w czytaniu i pisaniu w kontekście różnych paradygmatów badawczych * ROZDZIAŁ 5. Jak neurobiologia wyjaśnia trudności w nauce czytania i pisania * ROZDZIAŁ 6. Klasyfikacja błędów w pisaniu * ROZDZIAŁ 7. Ortografia a umiejętność pisania * ROZDZIAŁ 8. Grafomotoryka i jej zaburzenia * ROZDZIAŁ 9. Umiejętność czytania - symptomatologia trudności * ROZDZIAŁ 10. Co nam mówi o czytaniu i jego zaburzeniach czysta aleksja u pacjentów z uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego * ROZDZIAŁ 11. Paradoks dysleksji. Trudności nie tylko w sferze języka, czytania i pisania * CZĘŚĆ II. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z rozwojowymi i nabytymi zaburzeniami mowy * ROZDZIAŁ 12. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z dyslalią * ROZDZIAŁ 13. Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci ze specyficznymi zaburzeniami językowymi (SLI) * ROZDZIAŁ 14. Zaburzenia czytania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym * ROZDZIAŁ 15. Zaburzenia pisania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym * ROZDZIAŁ 16. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób niesłyszących i słabosłyszących - uwarunkowania i symptomatologia * ROZDZIAŁ 17. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób niesłyszących i słabosłyszących - diagnoza i terapia * ROZDZIAŁ 18. Trudności w czytaniu i pisaniu w jąkaniu oraz giełkocie * ROZDZIAŁ 19. Zaburzenia komunikacji pisemnej u osób z dyzartrią * ROZDZIAŁ 20. Komunikacja pisemna w zespołach afazji. Zaburzenia pisania * ROZDZIAŁ 21. Patologia prawej półkuli a komunikacja pisemna * ROZDZIAŁ 22. Zaburzenia komunikacji pisemnej u osób z chorobą Alzheimera * CZĘŚĆ III. Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu. Wspomaganie rozwoju, terapia * ROZDZIAŁ 23. Teoretyczne podstawy procesu diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu * ROZDZIAŁ 24. Procedury diagnozowania dysleksji rozwojowej w poradnictwie * ROZDZIAŁ 25. Diagnoza ryzyka specyficznego zaburzenia uczenia się w obszarze czytania i pisania z wykorzystaniem baterii diagnostycznej IBE * ROZDZIAŁ 26. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z zaburzeniami czytania i pisania oraz rozwoju językowego * ROZDZIAŁ 27. Psychometryczne podstawy diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu czyli dlaczego potrzebujemy testów * ROZDZIAŁ 28. Rozpoznawanie dysleksji rozwojowej u dzieci dwujęzycznych - przekonania, dylematy, kontrowersje * ROZDZIAŁ 29. Starszy uczeń z dysleksją - problemy i wyzwania dla systemu edukacyjnego * ROZDZIAŁ 30. Postępowanie terapeutyczne w przypadku dysleksji rozwojowej * ROZDZIAŁ 31. Wspomaganie rozwoju językowego dzieci z trudnościami w opanowaniu czytania i pisania (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z dysleksją rozwojową) * ROZDZIAŁ 32. Metoda dobrego startu MDS Marty Bogdanowicz w kształtowaniu komunikacji pisemnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Lektura uzupełniająca z opisami" s. 102-103.
AUTYZM I PROBLEMY NATURY SENSORYCZNEJW niniejszej publikacji Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia na stronach 179-182. Indeks.
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodzi­ców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19357 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o trzylatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji – karty pracy – jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy ćwiczeń z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o czterolatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji – karty pracy – jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadań z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 249-275.
Trafna diagnoza wypalenia zawodowego, oparta na rzetelnym zrozumieniu jego istoty oraz determinant, zwiększa szansę skutecznej profilaktyki na wszystkich jej poziomach. Póki jednak sama istota wypalenia i mechanizmy jego rozwoju nie zostaną w pełni poznane, a spór wokół rozumienia pojęcia i postępujących objawów tego procesu nie zostanie rozstrzygnięty, trudno będzie wspierać osoby doświadczające wypalenia, a jeszcze trudniej - zapobiegać mu. Niniejsze opracowanie stanowi próbę ukazania z jednej strony aktualnego stanu wiedzy o wypaleniu zawodowym, szczególnie zaś podkreślenia obszarów zgodnych oraz różniących badaczy, z drugiej strony zmierza do pełniejszego wyjaśnienia zjawiska, przedstawiając istotne mechanizmy, na mocy których dochodzi do jego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 190-[194].
Dla nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów i psychologów.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach:Ľ posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego;Ľ posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;Ľ z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia;Ľ ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia);Ľ ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD;Ľ słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem;Ľ przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe);Ľ w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 128-131.
Dla nauczycieli i wychowawców drugiego etapu nauczania, nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów i psychologów.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach:Ľ posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego;Ľ posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;Ľ z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia;Ľ ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia);Ľ ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD;Ľ słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem;Ľ przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe);Ľ w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 113-115.
Na całym świecie nastąpił zwrot ku edukacji domowej. W przypadku dziecka z autyzmem nauczanie domowe może jednak wydawać się wyjątkowo trudnym wyborem.Książka "Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu" zapewni rodzicom narzędzia niezbędne w tej sytuacji. Dzięki niej dowiesz się, jak: - zaplanować lekcje w domu, aby w pełni wykorzystać rytm dnia i mocne strony dziecka - stworzyć okazje do nauki dzięki wprowadzeniu różnorodnych, zabawnych zajęć - sprawić, żeby zdobywanie wiedzy i umiejętności przychodziło naturalnie - dostosować metody do charakteru i osobowości dziecka. Wskazówki zawarte w poradniku przydadzą się również podczas pracy z dziećmi z ADHD, OCD, zaburzeniami integracji sensorycznej i trudnościami w uczeniu się.Jeśli jesteś rodzicem dziecka w wieku szkolnym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD), to na pewno masz już pewne pojęcie na temat edukacji domowej. Być może od zawsze uczysz dziecko w domu, a może zaskoczyło cię zamknięcie szkół z powodu COVID-19. Być może twoja rodzina wciąż przebywa głównie w domu. Nauczyliście się zachowywać dystans fizyczny, stosować maseczki i często myć ręce, ale wasza szkoła może nie jest jeszcze gotowa na ponowne otwarcie. Jeśli jest czynna, ale masz w rodzinie osoby z grup ryzyka, być może wybrałeś opcję nauki w domu.Nawet jeśli dziecko jest w stanie regularnie uczęszczać do szkoły, może mu się przydać pewien rodzaj organizacji w weekendy i w trakcie wakacji. Może nawet zdecydujesz się na naukę hybrydową. Niezależnie od tego, jakie masz powody, szukasz wsparcia w realizacji edukacji domowej nastawionej na dzieci z autyzmem (fragment wstępu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Tyt. oryg.: "The social skills picture book : teaching play, emotion, and communication to children with autism" 2001.
Bibliogr. s. 198.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują "dobry" oraz "zły" sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach. Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak: Nienaruszanie przestrzeni innych osób Rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy Dołączanie do zabawy Dzielenie się Osiąganie kompromisu Czekanie na swoją kolej w zabawie Radzenie sobie z przegraną Zachowanie spokoju Akceptowanie odmowy Próbowanie nowych rzeczy Radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych! Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych otrzymał nagrodę iParenting Media Award! Jed Baker jest doktorem psychologii klinicznej. Pracuje jako konsultant behawioralny w szkołach w stanie New Jersey, gdzie - niemal dwie dekady temu - zorganizował grupę wsparcia dla dzieci z trudnościami w komunikacji społecznej. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na opracowanie i zrealizowanie autorskiego programu Social Skills Training Project. Prowadzi wykłady na temat treningu umiejętności społecznych w różnych zakątkach świata, jest członkiem zarządu Asperger’s Syndrome Education Network (ASPEN).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18484 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 202-208.
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa - zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego.Liane Holliday Willey opisuje pułapki, które czyhają na kobiety i dziewczyny z zespołem Aspergera, i przedstawia praktyczne sposoby, jak w nie nie wpaść. Autorka koncentruje się na szeroko rozumianym zapewnieniu sobie bezpieczeństwa - pisze o podróżowaniu, zachowaniu ostrożności w sytuacjach społecznych i innych umiejętnościach życiowych. Przywołuje też własne doświadczenia jako osoby z zespołem Aspergera, nie unikając trudnych tematów, takich jak przemoc, depresja czy zaburzenia odżywiania.To lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet i dziewczyn z zespołem Aspergera, ich bliskich oraz każdego specjalisty, który w pracy spotyka osoby ze spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 183-185.
Książka zawiera wiele opisów wesołych i niedrogich zabaw sensorycznych, które można szybko przygotować i po których można szybko posprzątać w domu lub w ośrodku. W każdym rozdziale przedstawiono ćwiczenia oparte na danej potrzebie sensorycznej. Do przeprowadzenia wszystkich wystarczą zwykłe domowe przedmioty. Załączone są także rozszerzenia, które mają na celu utrzymanie zainteresowania. Nie ma bowiem nic gorszego od przygotowania projektu, którym dziecko zainteresuje się na dwie lub trzy minuty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The autism spectrum : sexuality and the law : what every parent and professional needs to know" 2014.
Bibliogr. s. 161-164, 247-250.
Seksualność osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu jest jedną z kwestii, o których się nie mówi. Niniejsza publikacja - szczera, poruszająca, fascynująca i pouczająca - przełamuje w końcu zmowę milczenia. Fantastyczny rozdział autorstwa młodego człowieka, który został oskarżony o posiadanie pornografii dziecięcej, oraz rozdziały napisane przez członków jego rodziny składają się na szczerą, fascynującą i poważną lekturę. Dwa dodatkowe rozdziały autorstwa międzynarodowej sławy ekspertów - Tony’ego Attwooda i Isabelle Hénault - dostarczają nam wielu przystępnie podanych i wszechstronnych informacji praktycznych na temat seksualności osób z autyzmem. Czytelnicy będą mieli okazję w zupełnie nowy sposób spojrzeć na główne problemy związane z seksualnością i rozwojem płciowym w spektrum autyzmu, a książka będzie dla nich na pewno lekturą zaskakującą, poruszającą i pouczającą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 355-376. Indeks.
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia - nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20684 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 111.
Książeczka Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz! powstała po to, aby pomóc nauczycielom w rozwijaniu umiejętności językowych przedszkolaków i najmłodszych uczniów. Skorzystają z niej także nauczyciele starszych dzieci, które z różnych powodów potrzebują wsparcia w zakresie rozwoju językowego.Prezentowana publikacja obejmuje dziewięćdziesiąt osiem zestawów ćwiczeń. Każdy zestaw zawiera dwuwersowy wierszyk będący punktem wyjścia do ćwiczeń rytmicznych, ćwiczeń słuchu fonemowego i zabawy ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19556 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej